איך יודעים אם בחרנו את עורך הדין הנכון לנו?

בשוק בו אין אנו מתמצאים – יש שיטות יעילות ששווה לזכור

נכון ל- 2018, 1 מכל 128 תושבים בישראל הינו עורך דין. במדינה ים תיכונית חמה אשר מקובל להשתמש בה בשירותיהם המקצועיים של אנשי בית הדין – חשוב שנדע שהאדם אשר לצידנו הוא הנכון ביותר לנו, אפשר אפילו לומר שחשוב לדעת שהוא המדויק לנו.

לשלם הרבה זה לקבל את הטוב ביותר?

בואו נתחיל עם מספר כללי אצבע:

  1. היקר ביותר אינו אומר הטוב ביותר. כמו כל אנשי המקצוע, יש מנעד רחב של אנשים אשר מוכנים לבצע עבודה במחירים שונים מסיבות שונות. כן לרוב בשוק הפרטי ישנו קשר ישיר בין עלות נותן השירות לבין השירות שנקבל אך כמו שאין אנו נרוץ לקנות את המחשב היקר ביותר רק בשל היותו יקר, ככה גם לא ניקח עורך דין על פי עלויותיו הגבוהות.
  2. מיקוד ודיוק זה שם המשחק – עולם עורכי הדין מגוון ועשיר, ממש כמו עולם הרפואה בו לכל רופא יש התמחות או לפחות תחום אליו הוא פונה, גם עורכי הדין מתמחים בתחום ספציפי. זאת בגלל גישת ה"תפסת מרובה לא תפסת" אשר מתנוססת מעל מספר הנושאים האינסופי שניתן ללמוד בבית ספר למשפט. רצוי שיהיו מגוון רחב של עורכי דין אשר כל אחד מתמקצע בתחומו ולא מספר רב של עורכי דין כולבויניקים אשר מחלקים את זמנם בין מגוון תחומים.
  3. על פי הסעיף הקודם נחדד ונרחיב שיש קודם לסנן את עורכי הדין שאנו מחפשים על פי תחום, ולאחר מכן על פי התקציב אשר ברצוננו להקצות למהלך. דרך טובה היא לחפש בגוגל ולראות האם עשו קידום אתרים לעורכי דין בתחומם.
  4. טוב שם טוב משמן טוב – עורך דין אשר עליו חוות דעת טובות תהיה ככל הנראה הבחירה הטובה ביותר. חוות דעת ניתן לקבל מהסביבה שלנו ומהמעגלים החברתיים אך גם ניתן לקבל ברשת מאתרים מהימנים אשר מדרגים בעלי מקצוע ומראים ביקורות לא מפוברקות של אנשים אשר כבר עשו תהליך עם אותו בעל מקצוע. עורכי דין בעלי ביקורת טובה שלח עשרות ומאות אנשים והינם בתחום שאנו מחפשים ובתקציב שלנו ככל הנראה יהיו בחירה נכונה. רשת המדרגת את בעלי המקצוע שלה בניגוד לקידום אתרים לעורכי דין תיתן לכם את התשובה המספקת.
  5. שקיפות – מדובר באנשי מקצוע בעלי לשון חדה ויכולות בין אישיות גבוהות (לפחות  ברמה הסטטיסטית כאשר מכלילים את הקבוצה) ועל כן חשוב שנדבר בשקיפות עם עורך הדין איתו אנו בקשר ונראה האם אנו מקבלים ממנו תחושה של כנות ויכולים לסמוך עליו.

לסיכום

בחירת עורך דין אינה חייבת להיות מטלה מסובכת ומלאת קונפיגורציה. היא יכולה להתנהל בצורה של סינון על פי הסעיפים אשר צוינו במאמר ולהביא לתוצאות נכונות. סננו את בעלי המקצוע על פי התחום שלכם ועל פי התקציב אשר ברצונכם להקצות למהלך, חפשו אנשים עליהם יש לכם ביקורת מחברים, משפחה או אתרים מהימנים, ראו האם אתם מרגישים כנות ושקיפות מצד בעל המקצוע וצאו לדרך בהצלחה רבה.