האם כדאי לערוך צוואה

התשובה לשאלה זו היא חד משמעית: כן, כדאי לערוך צוואה. צוואה היא מסמך משפטי מחייב המבטא את רצונו של אדם כיצד יחולק רכושו לאחר מותו. עריכת צוואה מאפשרת למוריש לקבוע כיצד יתחלק עזבונו לפי רצונו, ולא לפי חוק הירושה.

 

ישנם מספר יתרונות לעריכת צוואה:

מניעת סכסוכי ירושה: צוואה יכולה למנוע סכסוכים בין היורשים על חלוקת הרכוש לאחר פטירת המוריש.

ביטוי רצון המוריש: צוואה מאפשרת למוריש לבטא את רצונו באופן חופשי לגבי חלוקת רכושו לאחר מותו.

הבטחת עתיד ילדים: צוואה יכולה להבטיח את עתיד ילדי המוריש, גם אם הם קטינים או נכים.

ניהול עזבונו של המוריש: צוואה יכולה להסדיר את אופן ניהול עזבונו של המוריש לאחר מותו.

חשוב לציין כי עריכת צוואה צריכה להיעשות על ידי עורך דין ירושה מומלץ עורך הדין יעזור למוריש לנסח את הצוואה בצורה נכונה וחוקית, ויבטיח כי רצונו של המוריש יבוצע לאחר מותו. כך ניתן יהיה לפתור מחלוקות עתידיות בין היורשים ולהבטיח את שלמות התא המשפחתי ומניעת סכסוכים בין המשפחה.

 

להלן מספר מצבים שבהם מומלץ במיוחד לערוך צוואה:

בני זוג: בני זוג המעוניינים לקבוע כיצד יחולק רכושם לאחר מותם. כך ניתן להבטיח כי בן הזוג שנותר בחיים יחיה בכבוד מנכסי הירושה, ולאחר פטירת שני בני הזוג יעבור הרכוש לילדיהם המשותפים.

אנשים עם ילדים: אנשים המעוניינים להבטיח את עתיד ילדיהם לאחר מותם. במיוחד במקרים בהם המדובר בנישואים שניים או כאשר לאחד מבני הזוג יש ילדים מחוץ לנישואין.

אנשים עם רכוש רב: אנשים בעלי רכוש רב המעוניינים לקבוע כיצד יחולק הרכוש לאחר מותם.

אנשים עסקיים: אנשים עסקיים המעוניינים להבטיח כי עסקיהם ימשיכו לפעול לאחר מותם.

צוואה הינה מסמך משפטי בעל משמעות מרחיקת לכת על הרכוש שלכם. לפיכך טרם עריכת צוואה מומלץ לשקול את הדברים היטב כדי להבטיח שרצונכם יוגשם במלואו. כדאי לשים לב האם יש צורך במינוי מנהל עיזבון אשר יפעל לחלוקת הירושה בין היורשים.

 

האם כדאי לערוך צוואה ללא עורך דין:

על פי חוק הירושה ניתן לערוך צוואה ללא עורך דין. בישראל, ישנם שני סוגים של צוואות שניתן לערוך ללא עורך דין:

צוואה בכתב יד: הצוואה כולה חייבת להיות כתובה בכתב ידו של המצווה, ולחתום עליה בכתב ידו.

צוואה בעדים: הצוואה צריכה להיות כתובה בכתב יד או בכתב מחשב, ולחתום עליה המצווה בנוכחות שני עדים. העדים צריכים לחתום על הצוואה בכתב ידם, ולהצהיר כי המצווה חתם עליה מרצון חופשי ובלא כפייה.

עם זאת, חשוב לזכור כי עריכת צוואה ללא עורך דין עשויה להגדיל את הסיכון שתתעורר מחלוקת על חוקיות הצוואה לאחר פטירת המוריש. עורך דין מומחה בתחום הירושה יוכל לסייע למוריש לנסח את הצוואה בצורה נכונה וחוקית, ויבטיח כי רצונו של המוריש יבוצע לאחר מותו.

להלן מספר יתרונות לעריכת צוואה על ידי עורך דין:

ודאות משפטית: עורך דין מומחה בתחום הירושה ידע לנסח את הצוואה בצורה נכונה וחוקית, ויבטיח כי היא תתקבל על ידי רשם הירושות.

הגנה מפני סכסוכים: עורך דין יוכל לעזור למוריש להימנע מטענות של יורשים אחרים לגבי חוקיות הצוואה.

ביטוי רצון המוריש: עורך דין יוכל לעזור למוריש לבטא את רצונו באופן מלא וברור בצוואה.

אם אתם מעוניינים לערוך צוואה, מומלץ לפנות לעו"ד מומחה בתחום הירושה. עורך דין העוסק בתחום הירושה מכיר את חוק הירושה ופסקי הדין של בתי המשפט, ידע ממה להיזהר וכיצד לנסח נכון את הוראות הצוואה.