עורך דין מסחרי – איך הוא יכול לעזור לנו, וכיצד בוחרים עורך דין בצורה נכונה?

אחד התחומים הפופולאריים ביותר בעולם עריכת דין, תחום אליו פונים לא מעט סטודנטים וסטודנטיות אשר מסיימים לימודי משפט וצריכים להחליט היכן להתמחות, הוא התחום המסחרי. מדובר על תחום מאוד רחב, מגוון ומעניין.

עורך דין מסחרי , כפי שניתן להבין, מתעסק בכל מה שקשור להיבטים משפטיים בעולם המסחר, בין אם זה בקרב בעלי עסקים וחברות, מקומיות ובינלאומיות, בין אם זה בקרב צרכנים ולקוחות, בעלי מקצוע, ואפילו בנישות רחבות וגדולות יותר, כמו למשל בכל מה שקשור למסחר בין מדינות או בין גופים בינלאומיים שונים.

לעורך דין מסחרי יש כוח והשפעה גדולה, הן על האופן בו יבוצע מסחר בין צדדים שונים, הסדרים משפטיים, ותהליכים אחרים הקשורים לעולם המסחר. באופן טבעי, עורך דין מסחרי מייצג לקוחות הן בהליכים משפטיים, הן בהליכי בוררות וגישור, הליכים קדם משפטיים וכן בהליכים כמו משא ומתן בין הלקוח לבין צדדים אחרים.

 

אילו שירותים מספק עורך דין מסחרי?

על מנת להבין כיצד עורך דין מסחרי יכול לעזור לנו, צריך להבין תחילה אילו שירותים הוא יכול לספק לנו, בין אם אנחנו בעלי חברות ועסקים, בעלי מקצוע, לקוחות, ספקים או כל גורם אחר שנדרש להיעזר בשירותיו.

 

הנה שלוש דוגמאות לשירותיו של עורך דין מסחרי:

ייצוג – עורכי דין בתחום המסחרי מייצגים את הלקוחות שלהם בכל מקום בו הם נדרשים. זה לא חייב להיות בהכרח ייצוג בבית משפט. זה יכול להיות ייצוג בועדות (כולל ועדות ממשלתיות), משאים ומתנים, דיונים עם גורמי רגולציה ועוד.

הכנת חוזים – עורכי דין מסחריים מתעסקים לא מעט בכל מה שקשור לניסוח חוזים, בהתאם למה שהם מתבקשים על ידי הלקוחות שלהם וכן בהתאם למה שהניסוח המשפטי דורש מהם. אלו יכולים להיות חוזי מסחר, הסכמי סודיות, חוזי עבודה, חוזי מכירה והשכרה ועוד.

ייעוץ – באופן טבעי, עורכי דין בתחום המסחר, מספקים הרבה מאוד ייעוץ ועזרה ללקוחות שלהם. בכל עת שהם נדרשים לעזרה בתחום מסוים, אז הם מספקים ייעוץ רלוונטי. ישנם עורכי דין שעובדים באופן בלעדי עם לקוחות מסוימים, וישנם כאלה שנשכרים לצורך אירוע ספציפי.

 

איך בוחרים עורך דין בצורה נכונה

בשביל לבחור עורך דין מסחרי, צריך לאפיין תחילה את הצרכים שלנו ולהחליט ומה בדיוק אנחנו מחפשים. אנחנו לא חייבים בהכרח לבחור עורך דין מסחרי מסוים שיעבוד איתנו באופן קבוע, אך ברוב המקרים נעדיף לפעול כך מאשר להשתמש בכל פעם בעורך דין אחר.

באופן טבעי, אנחנו נחפש עורך דין עם ניסיון, מוניטין חיובי, אמין, שירותי, ומישהו שיכול להיות זמין לצרכים שלנו, בין אם זה בארץ ובין אם זה בחו"ל. מאחר ומדובר על תהליכים מורכבים, עלינו לדעת שהוא מסוגל לנהל ולהוביל אותם.