מהן עבירות אלימות

מהי עבירת אלימות

עבירות אלימות הן סוג  של עבירות אשר יש בהן לשלול את הזכות הבסיסית של אדם על גופו ואת הזכות להגנה על האוטונומיה שלו. עבירות אלימות הן למעשה עבירות שמבצע פלוני כנגד אלמוני באלימות פיזית ברורה בשלל צורות ואפשרויות עבירות אלימות הן עבירות אשר המבצע אותן פוגע פיזית בעומד מולו בכוונה תחילה. עבירות אלימות המוכרות לנו כיום נוגעות לדאבוננו לחלקים נרחבים בחיי היום יום של כל אחד ואחד מאיתנו. החברה הישראלית בשנים האחרונות הולכת ומקצינה בכל הקשור לעבירות אלימות ואנו יכולים לראות זאת בתחומי חיים רבים המקיפים את כולנו. הנה מספר סוגים של אלימות שן למעשה עבירות אלימות בפני עצמן.

 

אלימות בתוך המשפחה

אחד מענפי האלימות הקשים ביותר לקבל, זוהי האלימות בתוך המשפחה, המצב שבו בן משפחה משתמש בכוחו הפיזי כנגד חלשים ממנו או כנגד כאלו אשר לא יעשו דבר בכדי להגן על שאר בני משפחתם היא תופעה מוכרת. האלימות בתוך המשפחה יכולה למצוא ביטוי בכמה דרכים, כמובן בביטוי הפיזי של הרמת יד וכדומה, אך גם מניעת גישה לאמצעים כלכליים או התעללות נפשית בצורות שונות מהוות גם הם עבירות אלימות לשמה.

 

אלימות כנגד עובדי ציבור

החוק הישראלי מגדיר במפורש מיהו עובד ציבור ומהן הזכויות העומדות לו בעת מילוי תפקידו. אחת ההגנות שהחוק מעניק לעובדי הציבור היא ההגנה בחוק מפני תקיפת עובד ציבור. החוק מכיר בכך שמי שממלא את תפקידו עבור הכלל זכאי להגנה מיוחדת ועובדי ציבור העושים את מלאכתם למען הציבור זכאים להגנה זאת. עם זאת ישנם לא מעט מקרים בהם מותקפים עובדי ציבור וביניהם עובדים סוציאליים, אנשי צוותים רפואיים, שוטרים ועוד. האלימות נגדם מוגדרת כמי שמנסה או גורם להם חבלה פיזית או חבלה נפשית.

 

אלימות כלכלית

אחד מסוגי אלימות שבשנים האחרונות פורץ לחיינו הוא האלימות הכלכלית המופעלת על בעלי עסקים או בעלי מנדט לגבי החלטות כלכליות בנושאים שונים כגון מכרזים או הקצאת תקציבים, קבוצות מאורגנות הפועלות בשיטות אלימות של מאפיה הגובות דמי חסות ומאימות בהפגנת אמצעים אלימים כלפי מי שאינם סרים למרותם, היא רעה חולה של עבירות האלימות כיום, במקרים כאלו מומלץ להיעזר בשירותי עו"ד פלילי להתמודדות עם הסיטואציה.

 

אלימות לשם אלימות

המצב הפשט ביותר הוא של אלימות לשמה, כגון תגרה אלימה, פעילות אלימה כלפי פלוני או אלמוני בשל סכסוך ועוד. במצבים כאלו שנקלעתם לעבירות אלימות, בין אם הינכם הצד הנפגע או חמור מכך נעצרתם על ידי המשטרה בגין התנהלות אלימה, חשוב מאד לפנות לשירותיו של עורך דין פלילי לטיפול בעניינכם, עורך דין עומרי שטרן מתמחה בייצוג וליווי משפטי של נאשמים בעבירות אלימות על סוגיהן השונים תוך מתן דגש על מקצועיות ויחס אישי לקבלת תוצאה מיטבית.