סליקה – למה כל בעל עסק צריך את זה ואיך משתמשים בכלי הזה?

היום, יותר מאשר אי פעם בעבר, אנשים מעדיפים לעשות קניות באמצעות כרטיסי אשראי ולא באמצעים אחרים, כמו למשל מזומן. למעשה, בהרבה מאוד מקומות נמנעים מאפשרות לשלם במזומן ומוכנים לקבל רק אשראי. ישנם מקומות, כמו למשל אתרי אינטרנט, שמבחינה טכנית האופציה היחידה לשלם היא באמצעות אשראי.

זו אחת הסיבות מדוע בעלי עסקים, בעלי מקצוע וגורמים אחרים אשר מקבלים כסף מאנשים אחרים צריכים לעבוד עם מערכת סליקה. זו גם הסיבה מדוע חברות גדולות, חנויות, בתי קפה ומקומות גדולים או בינוניים, מתחברים אל מערכת כזו.

מערכת סליקה היא למעשה כלי המאפשר לסלוק כרטיסי אשראי ולבצע עסקאות בעזרתם. הרעיון הוא מאוד פשוט, הלקוח מעביר כרטיס אשראי, המערכת בוחנת את פרטי הכרטיס ופרטי הלקוח, תוך מספר רגעים היא מעבירה אישור לגורם שאמור לקבל את התשלום, שאכן אפשר לבצע את העסקה, וכך היא יוצאת לפועל.

מערכת זו אפשרית לשימוש בקרב כל מי שמעוניין לעבוד עם כרטיסי אשראי מסוגים שונים, ולא רק עם מזומן או אופציות אחרות. בצורה כזו, ניתן לבצע עסקאות ולקבל עבורן תשלום, בין אם מדובר על עסקה פנים אל פנים, בטלפון, באינטרנט או בכל מקום אחר.

איך זה מתבצע בפועל?

כל מה שצריך לעשות זה להתחבר אל מערכת סליקה של אחת החברות אשר סולקות כרטיסי אשראי. מקבלים מהן את הכלים הרלוונטיים, הם יוצרים את התשתית והמערכת הנדרשת לשם כך, ובצורה כזו ניתן לבצע עסקאות בצורה בטוחה ואמינה.

חשוב להדגיש, אם רוצים לאפשר לבצע עסקאות אשראי באמצעות האינטרנט, אזי שצריך להקים עמוד מאובטח על פי תקני אבטחה שחברת האשראי מחייבת. מדובר על תקנים שנועדו למנוע אפשרות של פריצה לאתר וגניבת מידע של הלקוחות. כך כל לקוח אשר מבצע עסקאות אשראי באמצעות האתר, יוכל להיות רגוע ושלוו, שאכן התהליך התבצע בצורה בטוחה.

חשוב להדגיש, אופי השימוש במערכות השונות נעשה בצורה דומה, כך שאנחנו יכולים לראות אתרים שונים ברחבי העולם עם פעילות דומה של מערכות סליקה.

מי יכול להיעזר במערכות אלו?

היום, כל אחד יכול ליהנות ממערכת סליקה. מדובר על מערכת שניתן להתחבר בקלות רבה והתשלום איננו גבוה באופן יחסי. מערכת זו יכולה לשרת בעלי עסקים ובעלי מקצוע בכל תחום, בכל מקום.

צריך לציין, זה נכון שיש אפליקציות המאפשרות העברת כספים מאחד לשני, אך הן מוגבלות מבחינות שונות ולכן השימוש בהן הוא לא אופטימאלי. מכאן שהאופציה הטובה ביותר היא באמצעות מערכות סליקה, כזו שמאפשרת לנו לייצר את כל העסקאות שאנחנו רוצים לאורך זמן, ללא שום בעיה.

זה הפתרון האידיאלי למצב בו אנשים מפסיקים להשתמש במזומן, ומעדיפים להשתמש בכרטיסי אשראי לביצוע עסקאות קטנות או גדולות.