עורך דין רשלנות רפואית – דברים שחשוב לדעת על רשלנות רפואית

אחד הנושאים המדוברים ביותר בתחום המשפט האזרחי, בפרט בכל מה שקשור לתביעות נזיקין, היא רשלנות רפואית. מדובר על סוג תביעות מאוד פופולארי, בפרט בישראל, אך לא רק כאן. דווקא אצלנו מדובר על תחום פחות בולט ביחס למדינות כמו ארה"ב, שם מדובר על אחד מסוגי התביעות הנפוצות ביותר.

תביעות רשלנות רפואית מוגשות כנגד רופאים ורופאות, צוותים רפואיים, מרכזים רפואיים ובתי חולים וכנגד כל גורם שנוטל חלק מסוים בהליך רפואי, בגין טענה לרשלנות אשר גרמה לנזק אצל המטופל. זה יכול להיות נזק קבוע או זמני, ולא פעם מדובר על תביעות המוגשות על ידי בני משפחתו של המטופל בעקבות מקרים של מוות שנגרמו עקב רשלנות רפואית מצד הצוות או מי מטעמו.

מי שאחראי על הגשת תביעות אלו הוא עורך דין רשלנות רפואית המתמחה בתחום. הוא עושה זאת בעזרת צוות משפטי שעוזר לו וכן בעזרת רופאים מומחים אשר עוזרים לו להבין את המקרה, לבנות את התיק ומספקים לו הרבה פעמים עדויות מומחים בבית המשפט או בהליכים מקדימים, בשביל להוכיח שאכן מדובר במקרי רשלנות.

מה צריך לדעת על רשלנות רפואית

כשניגשים אל עורך דין רשלנות רפואית בשביל להגיש תביעה, במידה והוא איש מקצוע רציני, יסודי ואמין, אזי שהוא ידע לומר ללקוחות שלו מספר דברים בטרם הוא יקבל על עצמו את התיק ויתחיל לטפל במקרה.

ראשית, לא כל מקרה בו הטיפול הרפואי לא צלח הוא בהכרח מקרה של רשלנות. אף רופא לא יכול להבטיח מאה אחוז הצלחה ואם עשה זאת, אז אפשר לתבוע אותו על דברים מסוימים אך לא בהכרח על רשלנות. צריך לבדוק כל מקרה לגופו בשביל לדעת שאכן מדובר ברשלנות רפואית.

שנית, בשביל לוודא ולקבוע שאכן מדובר ברשלנות יש לבדוק האם הדרך בה הרופא והצוות סביבו פעלו, היא לא סבירה באופן קיצוני או אחר, ביחס למה שרופאים וצוותים רפואיים במצב דומה אמורים לנהוג. קרי, אם רופא מומחה יטען שהדרך בה הרופא פעל היא לא סבירה באופן קיצוני ועל כן סיכנה את המטופל, הרי שיש עילה לתביעת בגין רשלנות רפואית.

שלישית, הרבה פעמים נהוג לקשור מקרי רשלנות לנזקים. כלומר יש שני שלבים בתביעה, צריך להוכיח מקרה רשלנות ואז צריך להוכיח שכתוצאה מכך נגרם נזק ולא מסיבה אחרת. בהחלט ייתכן שהיתה רשלנות, אך הנזק שנגרם לא קשור לכך.

איך עורך דין יכול לעזור לנו?

כאמור, עורך דין רשלנות רפואי, ידע להיעזר באנשי מקצוע וגורמים רלוונטיים, בשביל לבדוק את המקרה, ללמוד עליו, לראות איך נהג המקום בו טופל הלקוח שלו וכיצד פעל הצוות במקרה שלו, ובהתאם לכך, הוא יבנה תיק תביעה על רשלנות רפואית.

מאחר וזו תביעה אזרחית (אלא אם מדובר על מקרה מוות ואז המדינה יכולה גם להגיש תביעה בפן הפלילי), אזי שמדובר על פיצוי כספי בסכום מסוים.